October 14, 2012

Perhhh!!! PENGETUA Sekolah Berprestasi Tinggi yang seringkali dikatakan mengambil kesempatan?!

3 Oktober 2012 - Sebuah sekolah yang tidak asing lagi di mata rakyat Malaysia yang seringkali di khabarkan mendapat pencapaian terbaik setiap tahun di Negeri Sembilan ini bakal berpindah ke tapak barunya yang terletak di sekitar kawasan Enstek, LBJ tidak lama lagi. Setelah 65 tahun bertapak di Sikamat Seremban, akhirnya pelajar² yang sedang dan bakal menuntut di sekolah ini akan menikmati suasana dan kemodenan arus semasa dengan konsep sekolah yang serba di lengkapi dengan peruntukan kerajaan. Dengan kos yang dianggarkan makan berjutaan ringgit itu, sudah tentu sekali pelbagai kemungkinan berlakunya penyelewengan oleh pihak tertentu.

Ya, bukan isu itu yang hendak diketengahkan.. mungkin suatu masa nanti apabila cukup bukti yang kian hampir untuk di dapati, blogger² seperti saya akan updatekan ke media massa elektronik. Dan ini pasti berlaku..!

Mengenai post kali ini, ISU yang hendak di ketengahkan ialah kemana wang simpanan PIBG yang setiap tahunnya apabila di audit mencecah JUTAAN RINGGIT? Apakah yang sedang berlaku? sedangkan ada rumors mengatakan penjawat awam yang bertugas di sekolah ini pun sailang projek dengan kontraktor luar? ada masyukk ka? waa ini sudah sangat bagus.. dengan rasa riang ria gumbira tidak terkatanya hangpa perah duit mak bapak, sap sap soi je engkorang tebas yer? ecececehhhh~ ABAH LUUuuuUUu....! 

Ok fine, kat sini ada latest punya surat berkepala yang jelas menunjukkan sesuatu auww... jangan di tanya mana aku dapat..!! sudah pastinya ada mata yang memantau setiap perkara yang berlaku hal hal dalaman di situ, dan beberapa tempat yang di syaki lagi... 




Jelas menunjukkan ia sebuah program yang baik lagi ummah gitu pabila di baca isi TAJUKnya kan kan kan? Ok, mengikut informasi yang saya terima.. pada mulanya pihak sekolah tidak bercadang untuk mengenakan bayaran kepada murid-murid. Normal la rasanya, kalo nak buat buat, kalo tanak tak payah la buat... Entah macamana sepucuk surat di endos oleh Pengetua di edarkan (small try la ni)  untuk tatapan ibubapa yang mahu anak mereka menyertainya.. Haaaaa tudia tudia....~ RM100 hinggitttt cakap lu...!! di darabkan dengan 108 org pelajar, sap sap soi bley tapau RM10,800 torQ......! walaney... ApekeHell nehhhhh....!!?^@!%!^@&^ Gua try la contact tengok itu numberrr tulis sana konon nak penjelasan lanjut, haiyaaaaa Voice Mail ciao c****...! so many time call oso kenot get one......! wadefak!? Haa gogham ni..! Osah ancuk amak eh botooooOo...!!

Sekali mai plak lah ada cerita dari orang dalaman yang agak mulut takleh jaga gitu hahahaaa kire baguih la jujuQ...!, memberitahu gua bahawa terdengar perbualan pihak pengurusan tentang TUJUAN mereka untuk mengenakan bayaran RM100 tu pada ibubapa, hahahaha kantoi'z di situ.... Pengetua dan suku sakat² kaki bodek nak join the jalan jalan trip jugekkkkk!! of coz la check in high class punya accomondation gitu.....!! palebut berdengung tul depa ni....!! siap sebut 'belen leh gi shopping²' lagi...~ kah kah kah kah kah JIMBIT mak luuuuuuuuuuUUuu...!! der, lu kantoi der... tapi tu lah, gua setakat boleh cite je la... kalo la gua dapat bukti bervideo nahas lu der.... is ok der, 

to whom palebughit yang concern @ TKC, ni je pesanan aku der... "ONE fine day will come der...." jangan lu ingat LORI² yang akan mengangkut barang² sekolah waktu pindah nanti gua tak tau cite der... semua dah note down der....! memang gua SAILANG abis kali ni der.... 

p/s: pada pihak² sekolah lain yang jugak rasa korang nak buat projek masyuk ala² cenggini, boleh teruskan... gua akan sampai untuk drag lu sampai lunyai... wacaut..!!