November 27, 2012

Weee!!! Cerita Pontianak Catat Pungutan Lebih $60 Juta

 Cerita Pontianak Catat Pungutan Lebih $60 Juta
Filem The Twilight Saga: Breaking Dawn yang sedang ditayangkan, kini menggungguli carta dengan memecah box office di Amerika Syarikat untuk minggu kedua berturut-turut.

Ia mencatatkan pungutan $64 juta dolar dalam masa lima hari cuti Thanksgiving.
Sementara pungutan untuk seluruh dunia pula adalah $340.9 juta dolar untuk minggu pertama tayangan.
Gandingan Edward Cullen dengan kekasihnya, Kristen Steward itu berjaya mencatatkan pulangan tinggi dan berada di belakang The Twilight Saga: Breaking Dawn ialah filem berkisarkan James Bond serta Abraham Lincoln..

James Bond yang diterajui Daniel Craig berada di kedudukan kedua dengan pungutan sebanyak  $51 juta untuk Skyfall, manakala filem Civil War lakonan Daniel Day-Lewis pula menduduki carta ketiga dengan $34.1 juta.
Sementara filem Rise of The Guardian mencatat pulangan $24 juta dolar, diikuti Life of Pi ($22 juta dolar). Wreck-It Ralph ($16.8 juta dolar), Red Dawn ($14.6 juta dolar), Flight ($8.6 juta dolar) dan Silver Linings Playbook sebanyak $4.6 juta dolar.
Dengan beberapa lagi senarai filem yang bakal ditayangkan bulan depan, Hollywood dijangka mencatatkan pendapatan tinggi untuk tahun ini.

Ia dijangka memperolehi pendapatan  $11 bilion tahun ini, sekali gus mengatasi pendapatan pada 2009 iaitu $10.6 bilion dolar.
“Kita dalam percubaan memecah rekod tahun ini. Hollywood kembali membina momentum melalui filem-filem yang menarik yang ditayangkan dalam masa beberapa minggu lepas.
“Ia memberi petanda yang baik untuk cuti yang panjang menjelang krismas ini,’’ kata penganalisis Hollywood, Paul Dergarabedian.

* Siyes memang best cite ni... suka²...