March 30, 2012

Supermodel berciuman dengan anak di tepi pantai yang menjadi kontroversi...


Dari kejauhan terlihat seperti supermodel Stephanie Seymour, 41 tahun, hanya memakai bikini two pieces warna pink, tengah bermesraan di pinggir pantai dengan seorang lelaki muda. Tapi, jika ditilik lebih dekat, ternyata lelaki itu anak lelakinya sendiri, Peter Brandt II, 18 tahun.
Ibu dan anak itu terakam kamera berjalan beriringan berciuman sambil berpelukan. Foto itu segera mengundang komen beragam. Terutama apa pantas ibu dan anak seperti itu? Lalu, jangan-jangan ada apa-apa di antara ibu dan anak ini?
Untuk meluruskan fakta Peter menjelaskan kedudukan perkara sebenar. “Hari saat kami berjalan di pantai, kami tahu ada fotografer di sana,” kata Peter di akaun Facebook-nya, seperti dikutip USA Today. “Tidak ada yang kami sembunyikan. Dan saya seorang gay.”
Dia berkata, di usianya saat ini, hubungannya dengan ibunya, yang juga bekas model Victoria's Secret itu, seperti teman. “Saya merasa bebas dan terbuka bicara apa saja dengannya,” katanya. Kerana dia seorang gay, katanya, hubungan yang difikir banyak orang di antara mereka tidaklah mungkin terjadi.
Peter juga mengatakan peristiwa yang disebutnya “skandal ciuman di pantai ini” jadi “berada di luar konteks dan saya tak ingin ada gosip buruk di antara hubungan saya dan ibu ataupun pendapat yang tak benar,” jelasnya.