March 30, 2012

Perhhh !! Budak 9 tahun Dibeli Utk Jadikan Isteri??

Sungguh memalukan, seorang pemuda berusia 35 tahun ditangkap kerana terlibat dalam perdagangan manusia.

Tang-Chi,  berumur 35 tahun, telah didatangi polis di rumah nya di perkampungan dengan tuduhan perdaganan manusia. Tetapi dia tidak mengaku perbuatan nya. Tang-Chi membantah dan menjelaskan bahawa isterinya yang masih berumur 9 tahun tersebut dibeli nya secara sah dari salah satu agensi perkahwinan. Dia menunjukkan semua surat-surat perkahwinan nya yang rasmi lengkap dengan para saksi perkawinan tersebut.

Akan tetapi, ketika diperiksa oleh polis, surat perkahwinan tersebut memang rasmi, tetapi pada bahagian yang memuatkan data-data isteri ternyata kosong dan tidak terdapat nama ataupun keterangan lainnya. Pada saat pihak polis berusaha menghubungi para saksi perkawinan nya, ternyata nomor-nomor tersebut sudah tidak dapat dihubungi lagi.Oleh sebab itu, Tang-Chi tetap dibawa ke balai polis untuk disoalsiasa

Berikut adalah foto-foto pada saat dia didatangi oleh polis :

Tang-Chi (paling kiri) sedang dalam bercakap dengan polis. Xiao fang ( isteri yang baru berumur 9 tahun) ditengah. Ayah Tangchi, Ming Tang, berada di sebalah kanan.


image


Tang-Chi memperlihatkan semua dokumen perkawinan nya


image


image


image


image


image


Xiao Fang, Diukur, untuk melihat apakah tingginya sudah boleh berkahwin. Tingginya hanya 1.33 meter sedangkan ketinggian yang dizinkan adalah 1.4 meter.


image


Xiao Fang terlihat bahagia boleh bebas dari cengkaman suaminya.
image